24 Haziran 2009

"Mor ve Ötesi" Olayları Görme Çabası

Şu ara pek bir gündedeydi Mor ve Ötesi'nin kimi sevip kimi sevmediği, dinsel inançları ya da inançsızlıkları, cinsel kararları... Mor ve Ötesi ülkemizde uzun zamandır cıvıtmadan, işi paraya dökmeden, aşk da aşk diye tutturmadan kaliteli müzik yapan ender sanatçılardan...E hal böyle olunca illaki bir taraftan didklemek ve bizim toplumumuzun alışık olmadığı hallerini ortaya çıkarmak, hiç olmadı uydurmak gerekli diye düşünmüş olacaklar ki, çok haber yaptılar onlarla ilgili...

"Şok, şok, şok ! Mor ve Ötesi Atatürk'ü sevmiyor"

"Flaş, flaş, flaş ! Mor ve Ötesi Ateist çıktı"

"İnanılmaz Haber ! Mor ve Ötesi Gay'miş"

Çok okuduk, çok dinledik, nedir gerçeği bizim de aklımız kestirmez oldu.Ama beni tüm bu haberlerden daha çok güldüren bazı şeyler var ki, dillere destan...Haberlerin doğruluk derecesini bilmiyorum ama bu haberlere yapılan yorumlar cidden komik...

İlk olarak Mor ve Ötesi'nin Atatürk sevgisi bizi neden bu denli rahatsız eder ki?Mesela zamanında türbanlı bir kadın çıkıp "Atatürk'ü sevmiyorum" demişti.Herkes üstüne gitti, nasıl sevmesin, vay efendim o senin atan, diye...Ama ben o dönemde bu konuyu konuştuğum herkese insanların Atatürk sevgisinin en yakınları da dahil olmak üzere kimseyi ilgilendirmeyeceğini, her bireyin olduğu gibi onun da düşünce özgürlüğü olduğunu, yaptığının yanlış olduğunu bildiğim halde bunu ona bizim anlatmamızın haddimize düşmeyeceğini savundum...Üstüme gelen çok oldu.Ne demek Atatürk'ü sevmemek, olur mu hiç öyle saçmalık!Bu ne seni, ne beni kimseyi ilgilendirmez bence.Ben severim, seviyorum minnetarım derim.O sevmez, şu nedenden sevmiyorum der, kimse birbirini ikna etmeye çalışmazsa sorun olmaz...(Bu düşüncelerim yoruma kapalıdır, haberiniz olsun)

İkinci olarak, Mor ve Ötesi'nin dinsel inancı onların kişisel tercihleridir...Nasıl ki kimse sana, bana Müslüman'ız diye baskı yapamıyorsa, kimse onlara da Ateist oldukları için baskı yapamaz...Yani düşünecek olursak, burası Irak değil, İran değil teokrasiyle yönetilen bir ülke değil...Burası şu ara hep dile getirdiğim gibi laik sıfatı taşıyan bir ülkeyse bu sözcük, sadece sözcük olarak kalmamalı...Bu ülkede kimse kimsenin dini ve vicdani özgürlüklerini kısıtlayamaz bu nedenle ona baskı yapamaz...Bu ülkede kimse kimseye dinini soramaz, bu çok mahrem bir konudur...Açıklama yapma zorunluluğu getirilemez, her ne şekilde olursa olsun böyle bir baskı hissettirilemez...Tüm bunları hiçe sayıp bir de üstüne yargılayanlara kahkaha atıyorum zaten... "Asalım, keselim, ne demek ateizm" Zaten gülmezsek hepimiz aklımızı kaçıracağız artık...

Hadi bunlar yine toplum içinde, kendileri gibiyse iki insan arasında konuşulan şeyler, peki ya cinsel kimlik olayı? Yani Mor ve Ötesi, gay olsa ne olur ki?Ben eğer kaliteli müzik yapıyorlarsa -ki yapıyorlar- dinlemeyi bırakmam.Ama bizim toplumumuz öyle bi toplum ki, siyah giyene satanist, pembe giyen erkeğe gay, siyah-kırmızı giyen adama kıro demeyi eksik etmiyor.E hal böyle olunca kendilerinden farklı şekilde hareket edenlerle ilgilenenlerinde adı çıkıyor.Mesela Hande Yener "Türkiye gay ikonu" ilan edildi.Ve o zamandan beri şahsen ben, Hande Yener dinliyorum demekten çekiniyorum.Bu baskıdan hiç hoşlanmasam da bir parçası olmamak çok zor...

Hele o "Cambaz" ve "Deli" şarkılarını Allah'a ya da Atatürk' yazıldığını düşünenlere haret ediyorum.Neymiş efendim "var mısın yok musun" diye Allah'a diyorlarmış...Bu nasıl bir anlam teorisi.O zaman Acun en ala Ateist adam kaç sezondur "Var mısın Yok musun" diye program yapıyor...

Yazımı da Mor ve Ötesi'nin belki gay, Ateist, Atatürk'ü sevmeyen bateristinin güzel bir sözüyle bitiriyorum:

"Bize akıllı ol akıllı, diyenlere karşılık verecek bir deli her mahallede bulunur..."

7 yorum:

odultani dedi ki...

Toplumumuz ne yazık ki kapalı ve bazı değil neredeyse herşey "Tabu" olmuş durumda...

Adsız dedi ki...

O tabular yıkılmalı artık.Eğer o tabular ıkılmazsa milletimiz gittikçe geri kalan bir ülke haline gelir...

Onur dedi ki...

Atatürk'ü sevmeyen o kız Humeynici bir oç ve manda yanlısı bir namussuz olunca üstüne gidilmesini normal karşılamak lazım. Düşünce özgürlüğü zaten var, olmasa o programda nasıl konuşacaktı? Düşünce özgürlüğü olduğu gibi, değer kıymet bilmez vatan hainlerini rahatça eleştirebilme özgürlüğü de var.

Adsız dedi ki...

O paragrafı yoruma kapattım ben, eğer bakarsanız görürsünüz...Benim bu konudaki fikirlerim böyle, sizinki farklı olabilir...

Onur dedi ki...

Düşünce özgürlüğünü savunan bir paragraf yazılıyor ve o paragraf hakkında düşünce belirtmek yasaklanıyor.

Hmm...

Adsız dedi ki...

Yasaklamamın sebebi, sizin düşünce belirtmenizi istememem değil, ya da sizin düşünce ve ifade özgürlüğünüzü kısıtlamak değil, sadece sizin burada söyleyeceğiniz herhangi bir şey beni ikna etmeyecek ve fikrimde ufacık bile bir değişiklik yapmayacağı için, sadece yazının o bölümüyle ilgili fikirlerimin eleştirilmesinni istemedim...Boşu boşuna uğraşmayın diye.Ama siz yine de yazmışsınız, teşekkür ederim...Fikirlerinizi bizimle paylaştığınız için de teşekkür ederim...Ama beni ikna etmedi, orası ayrı bir mevzu...

Onur dedi ki...

Zaten amacım seni ikna etmek değil ki, dediğin gibi fikrimi paylaştım, bir şey değil.