19 Haziran 2009

"Ben Bugün" Yalın Dinliyorum...

Aslında müzik zevkimin genelini rock oluşturur ama, Ceza fanı olduğumu da eklemeliyim...Bu ne saçmalık diye sorarsanız da öyle işte, ortaya karışık yaşayanlardanım ben...Kafama estikçe dinlediğim müzik tarzı değişiveriyor hemen...Rock, rap, pop, jazz, R&B her şey mümkün bu kulak için...Dinlediğim ve şu ara en çok sevdiğim albümlerden biri de Yalın'ın son albümü...14 Mayıs'ta çıkan "Ben Bugün" adlı albümde öylesine şarkılar var ki; hem gayet klasik çok marjinal değil ama aynı derecede de orijinal...Nasıl olduğunu ben de anlamıyorum...Bize alıp dinlemek kalıyor açıkçası...

Özellikle ilk kez "Haydi Gel Bizimle Ol" programında tanıttığı "Alışmak Zorundayım" şarkısı gerek sözleriyle, gerekse içe işleyen müziği ve Yalın'ın yorumuyla bambaşka bir tat bıraktı bende...Yıllar boyunca bir çok kez dinlediğimiz monoton aşk şarkısı sözlerinin dışında anlamlarla ve sözlerle dinleyiciye güzel bir ziyafet çektiren şarkı, melodisinde gerek arada kullanılan ensturumanlar olsun, gerekse şarkının ana temasında kullanılanlar olsun, çok iyi olmuş...Bu yazıyı yazarken de dinlediğimi söylemeyi de ihmal etmiyorum tabii...

Daha sonra da albümün çıkış parçası olan "Ah Be Kardeşim" gerçekten son günlerde dinlediğim en iyi şarkılardan biri...Albümün genel olarak sözleri gerçekten üzerinde düşünlmüş ve güzel yerleştirilmiş sözler...Bu şarkı için de aynı şey söylenebilir...Tek beni rahatsız eden olay, 3'lü kıtalar...Aslında bunun beni rahatsız etmesinin nedeni yanlış oluşu değil, sadece benim alışık olmamam...Ama bu yine de bu güzel şarkıyı dinlememe engel değil...

Bu ara pek bir müzik dinler oldum, bu yüzden bu ara bu konularda çok yazı okuyacaksınız benden, hazırlıklı olun...Son olarak bu ara en çok dinlediğim şarkılardan bir demetle bitireyim yazımı...

* Alışmak Zorundayım - Yalın
* Ah Be Kardeşim - Yalın
* Nothing Else Matters - Metallica (Pek sevmem grubu, ama neden dinlediğimi de bi başka yazıda açıklarım)
* Bilmece - Işın Karaca
* Çoban Yıldızı - Teoman

1 yorum:

Serapbenbuyrun dedi ki...

Aynı albümden ki sen ve bir tek sen eksiksini öneririm :)

Bu arada hazır popa yönelmişken Kenan Doğulu'nun patron albümüde şiddetle tavsiye :)