24 Temmuz 2009

Zar Atmak Hiç Bu Kadar Önemli Olmamıştı


" Dikkat ! Bu yazı kitapla ilgili önemli spoiler içerir, herkesin dikkatine ... ! "

Dün gece 2:30 sularında bitirdim bu "kült" eseri.Ne yalan söyleyeyim benim için hayatımda okuduğum en iyi 10 romandan biriydi.Yabancı yazarları, özellikle de değişik kitaplar yazanları çok severim.Jules Verne'e, Stephan King'e, ve tabi söylememe gerek bile yok J.K. Rowling'e hayranlığım da buradan gelmektedir.İşte o yazarların arasında artık bir de "Luke Rhinehart" ismi var.

Kitabı ilk aldığımda, okumaya başladığım andan itibaren, ilk 30 sayfada sıkıldığımı itiraf etmeliyim.Tamamıyla sıkıcı ve artık psikolojik desteğe ihtiyacı olan bir psikiyatrın olağan hayatından kesitler gibiydi.Fakat sonra işler hafiften değişmeye başladı.Fakat kitabı farklı kılan pek bir şey yoktu hala ortada.Hatta farklılıktan ziyade zengin ve dünya çapında ünlü bir psikiyatrın seks günlüğü gibiydi açıkçası.Zarı keşfetme evresinde bile, alt kattaki evli bayana tecavüz etme olayı kitabın okur yaşı oranını epey yükseltti.

Fakat zarın keşfinden sonra, yine değişmeye başladı kitap, bu sefer de deli olduğu düşünülen, bunalımdaki bir psikiyatrın yeni deneyleri üzerine yazılmaya devam etti.Ve sonuna kadar inanamayacağınız kadar gelişti olaylar.Sonunda da gerçekten çarpıcı bir sonla bitirdi konuyu.

Tam ben "Zar Adam'ın Peşinde" adlı 2. kitabı almaya karar vermişken, kısa bir araştırma sonucu bu kitabın devam kitabı değil, bambaşka bir konuyla ilerleyen bir roman olduğunu anladım.Hem de aynı yazardan bile değildi.Hemen bu fikri kafamdan sildim.

Ama size şunu da mutlaka söylemeliyim, kitabı okurken kesinlikle yanınızda zar bulundurmayın.Aklınızı çeşitli oyunlarla çelici ve sizi zarı kullanmaya teşvik edici bölümler var kitapta.Ki, bu hiçbirimiz için müthiş olmaz.Benim aklımı çeldi, deneyecektim ama iyi ki etrafta zar yoktu...Ayrıca kitabın kapağında yazan "Çok az kitap hayatınızı değiştirebilir, bu roman değiştirecek" cümlesi, kitabı almanız için uydurma değil, gerçekten ciddi bir önlem...

Kısacası "Zar atmak hiç bu kadar önemli olmamıştı, hem de hiç kimse için... "

Hiç yorum yok: