20 Temmuz 2009

Bir HP Filminin Günün En Tatsız Şeyi Olması


Cumartesi günü "Sihir Başlasın Melez Prens-İzmir Buluşması"nın ilk günüydü. Forum Bornova'nın sinemasında izledik Melez Prens'i yukarı resimde gördüğünüz 5 üye olarak (Belki bir ara yolunuz kesişir soldan sağa mr_XY (ben), MiksTJake, owl, Bella Swan, Chucky (büyük yönetici)).Valla buluşma filmin ikinci kısmı dışında çok güzeldi. Filmin moladan sonraki kısmıysa günün ortasındapek de iyi gelmedi. Milletin hüngüre bağladığı sahnelerde ben uyuyakaldım ciddi ciddi. O derece bayık sahneler vardı. Amaç buluşlmayı anlatmak değil zaten bu postta filmin eleştirisini yapmak. Aşağıdaki paragraflar ufak tefek spoiler içeriklidir. Dikkat!!!

Hakkını vermek lazım ilk kısımda katıla katıla güldüm. Ron'u sadece güldürmek için kullanmışlar sanki filmde o derece komikti. LAvender'i oynayan -benim diğer dört kişi aksine çok şeker bulduğum- kız iyi bir oyunculuk çıkarmış, Rupert'a eşlik ederken. Komik olması gereken sahneler cidden komikti. Trendeki cama kalp çizme olayına bayıldığımı söylemem gerekir. Bir de ciddiyetle yapması yok mu, inanılmaz.

İkinci kısımsdayasa yukarıda dediğim gibi resmen uyuyakaldım. Ginny'nin Harry'i İhtiyaç Odası'na attığı sahnede kapandı galiba gözlerim. Açtığımda Dumbledor iksiri içiyordu. Arada en çok görmek istediğim sahnelerden birini kaçırdım kötü oldu cidden.

Kitabın aksine Malfoy'un ne yaptıklarını gösterirken ortalıktan sürekli kaybolmasının altını hiç çizmemişler. Bu haliyle daha iyidi ama Harry'nin saatlerce İhtiyaç Odası'nın kapısında beklemesi hoş bir sahne olmazdı.

Kitabı okurken hüngür hüngür ağladığım cenaze sahnesi tamamiyle kesilmişti. Film ağlatmamaya çalıştı sanki beni. ( :P) Ayrıca sadece filmi izleyen biri Fawkes'ın gidişini çakmış mıdır acaba, merak ediyorum cidden.

Filmin son sahnesiyse rezaletti resmen. En sevdiğim karakter olan Ron'un tek bir kelime bile etmemesi kötüydü. "Her zaman yanında olacağız" laflarının tümü Hermione'den geldi. Ron o kadar da duygusuz değil. Hele erkeklere karşı o kadar duygusuz bir karakter hiç değil (:P).

Filme Denizli'de ikinci kez gitmeyi planlıyorum. Uyuduğum zamanda olanları beklemek için Mininova camiasının keyfini bekleyemem. :)

Not: Geleneği bozdum, ilk kez orijinal dlinde izledim filmi sinemada. Bir daha olomasına imkan vermeyeceğim. Siz de öyle yapın bence. Ben dublajları normal seslerden daha etkileyici buldum. Oyuncular sanki sürekli yavaş tonda giden bir müzikal gibi okumuşlar replikleri sanki. Dublajda böyle değil.

Not 2: Sadece filmiizleyen biri için not. Ruh Emici olarak çevrilen şeyler aslında Ölüm Yiyenler'dir. Ruh Emiciler birer yaratıktır. Ölüm Yiyenler Voldemort'un müridi olan insanlar.

Hiç yorum yok: