17 Mayıs 2009

Slowvision


Garip bir geceydi. Önceki Eurovision gecelerine göre de gayet yavaştı. bir yandan mesajlarla şarkıların kritiğini yaparken bir yandan da witch'le birlikte ekran başında konuşurken bu yılki Eurovision'a Slowvision adını takmayı uygun gördük. İlk 15 şarkının büyük bir kısmı slowdu. Zaten yorumcu da bahsetti "Daha romantik şarkılardan oluşmuş bu yıl" diye. Kötü şarkılar da değillerdi bir çoğu iyiydi ama sorun hareketli olanlardaydı ilk 15 şarkı boyunca. Başta Yunanistan olmak üzere hepsi beni hayal kırıklığına urğrattılar. Belki Moldova ve geçen yıla göre kendini geliştirmiş Azerbeycan biraz daha iyiydi. 15. şarkıdan sonrası daha hareketli geçti. Ama sıkmıştı bir kere. Şarkıların bitmesinden sonra oylamaya falan kalmadan uykunun kollarına bıraktım kendimi. Ama yatana kadar epey notlar almıştım yarışmayla ilgili, dikkat çekenlerimi yazacak olursam (Yarışmadan önce şarkıları veya katılacakları hiç dinlemediğimi belirteyim):

Rusya'nın geçen yılki gibi bir başarıya ulaşamayacağı tahmin edilebilirdi. Onun epey uzağında kalacağı da. Ama Yunanistan'ın arka arkaya başarılı performanslarından sonra özellikle de geçen yılki Kalomeira coşkusundan sonra bu yıl felaket bir performans göstermeleri üzdü beni. Geceyi güzelleştirmeleri adına ümidim onlardı ama olmadı.

İzlanda'da kıyfaetler, tema falan çok iyi hazırlanmıştı. Şarkı da bir o kadar güzeldi. Bakıyorum önümdeki kağıtlara yanına sadece bir tik atmış geçmişim. Bir kusur bulamadığımı söylemem gerek.

Azerbeycan -3. pek de haketmemesine rağmen- iyi bir performansla başarılı oldu. Çaylak yıllarındaki saçma sapan şovdan sonra geliştiklerini kabul etmeliyiz.

Moldova'nın şarkısı ve şovu epey iyiydi. Hatta tam moladan sonraydı sanırım ben reklam müziği sanarken bir baktım ki şarkı söylüyorlarmış. (=]) Sahne şovları ve müzikte hiçbir sorun yoktu da sorun kıyafetlerdeydi. Çok afedersiniz ananem yaşında görünen kadına öyle etek giydirirseniz olmaz.






Malta yıllardır kazanmaya en çok kasan ülke. 3. kez aynı isimle katıldılar ben bir üçüncülük bir ikincilikten sonra bu kez birincilik de beklemiştim ama epey aşağılara düştüler bu sefer.


Estonya'da senfoni orkestrası vardı. Hoştular, müzik açısından özellikle de. Ama iş şarkı söylemeye gelince pek olmadı.

Ukrayna Ruslana'dan sonraki kötü şovserisine devam etti. Önümdeki kağıtta yazdığı m tek şey "Öğğ" olmuş.

İngilizler bu yıl cidden çok iyi hazırlanmışlardı. Hatta uyuklarken iyi bir uyandırdılar beni. 3. sıramdaydılar.








Şampiyon Norveç -rekor kıracak kadar iyi olmakla alakası olmasa da- hareketli şarkıların en iyisini yaptı. Bolca İskandinav esintisi taşıyan parçaları güzeldi, tabii sahne şovları da. Arkadaşıma attığım mesajların birinde "Norveç benim ikincim" diye bir şeyler geçiyordu. Bana inanmayan o arkadaşa iyi bir kapak hazırlığındayım. :)






Ve Hadise. Yarı finale göre daha iyi olduğu kesin denebilir. Ama yine de dördüncülüğü haketmemişti. Okuyunca gayet şaşırtıcı oldu benim için. Nefes nefeseydi hasta hasta hem şarkı hem hareketli bir dansla çıktığı için. Ve yine kırmızı kıyafet-kırmızı temaydı. Göz bozucu.

Son olarak da benim ilk 5'imi vereyim.

1-Norveç
2-İngiltere
3-İzlanda
4-Malta
5-Moldova

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yunanistan'ı beğenmemen ilginç doğrusu...