12 Ocak 2009

5'e 9 kala


Bu günden sonra 5. sezon başlayana kadar her gün bir (yada birkaç) karakter analizimi yazacağım. Oyalanacak başka şey bulamadım artık. Charlie ile başlıyoruz...

Charlie adada kendisini en çok geliştiren karakterdi herhalde. Uyuşturucu kullanan, hiçbir şeye takılmayan bir rock müzik sanatçısıdan (galiba şarkının "You all everybody" dışında sözünü duymadık) kararlı yapıda, yardım etmek için daima hazır ve daha önemlisi bir baba olmanın sorumluluğunu kabul etmiş bir adama... Etkileyici.

İlk bölümde onun fazla bir önemi olmayacağını düşünmüştüm. Sonra hemen Jack ve Katie ile ilk maceraya atıldı. Ardından her olayın içinde o vardı zaten. Claire'ın -daha sonra bir baba gibi sahipleneceği- bebeğini doğurttuğu bölüm çok eğlenceliydi (tabii aynı bölümdeki diğer olay eğlenceyi epey bir azaltıyor). Michael'ın botuyla gönderdikleri, herkesin umudunu taşıyan o şişe fikrini bulan kişi Charlie'ydi.

İkinci sezondaysa onu antipatik bir biçimde gördük. Yalanları sayesinde önce Clair'le sonraysa bütün ada halkıyla arası açıldı. Sonra Sun'ı kaçırdı ve ona olan sevgimi iyice azalttı. Ama sonra kendisindeki şeytan tüyü sayesinde Claire ile barıştı ve nihayet onun sevgilisi oldu! İkinci sezonun muhteşem filmide hiç beklemediğim bir sahneydi. Onca atraksiyonun arasında yırtık dondan çıkar gibi çıkmasını doğru bulmadım.

Üçüncü sezondaysa en dikkat çeken kişi Charlie'ydi. Desmond'la beraber hop oturuk hop kaldırttı. Onun ölümünü beklemek zordu zaten bir de en sevdiğim karakter olunca iyice zorlaştı. Kara haberin Charlie'ye ulaştığı bölümden sonra bir hafta falan ara vermiştim, şimdi ölür ben dayanamam diye. Sonra Danielle'in tuzaklarından birinde öleceği bölüm vardı onun başında kapamıştım, bu sefer gidici diye. Neyseki finale kadar beklettiler. 4. sezondaysa hep Hurley'nin flashwardları oynasın oralarda Charlie çıksın gelsin istedim.

Oynayan herifte bir hobitten sonra bir adanın en yakışıklı insanı olmuş. Charlie kadar büyük bir değişim...

Hiç yorum yok: